Reklamacje w sklepie akwarystycznym AquaShop24
Prawo do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi przysługuje Państwu, jeśli zakupiony produkt posiada wadę fizyczną lub prawną. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy to wiedzieli Państwo o takowej wadzie.
Czym jest wada fizyczna lub prawna?
Według kodeksu cywilnego wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego produktu z umową, czyli ma miejsce wtedy, gdy produkt:
- nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia
- nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór
- nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- został kupującemu wydany w stanie niezupełnym.
Wada prawna występuje wtedy, gdy sprzedany produkt:
- stanowi własność osoby trzeciej
- jest obciążony prawem osoby trzeciej
- występuje ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu produktem wynikające z decyzji lub orzeczenia właściwego organu
- sprzedawane jest prawo, które nie istnieje.
Forma złożenia Reklamacji
Reklamację mogą Państwo złożyć w dowolnej formie, np.
- Drogą mailową na adres sklep@aquashop24.pl
- Listem na adres sklepu: Aquashop24.pl, Powstańców Wielkopolskich nr 1, 62-090 KIEKRZ
Co warto zamieścić w Reklamacji poza swoimi danymi?
- Nazwę produktu oraz datę zakupu
- Powód reklamacji (opis wady, okoliczności i datę jej wystąpienia)
- Proponowany przez Państwa sposób załatwienia reklamacji
Reklamowany towar należy wysłać na adres naszego sklepu, przy czym to my poniesiemy koszt takiej wysyłki.
Do otrzymanej od Państwa reklamacji ustosunkujemy się w ciągu 14 dni.